סיבת המוות: בגלל זה לא תשיגי בטן שטוחה לעולם

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

למה את נתקעת בדיאטה?
ומה מונע ממך להשיג בטן שטוחה?

 

היום אנחנו נצלול עמוק לתוך הבטן שלך, נדוג את הסיבה העיקרית שבגללה הדיאטה שלך נכשלת, נצא החוצה, ונתחיל ליישם. קאפיש?
 

ויסות משקל גוף
עשרות שנים של מחקר הובילו למסקנה מדכאת למדי אחד: משקל גוף אדם הוא בעל אופי מאוד קפדני ודואג. עכשיו מה זה אומר? אני רוצה שתדמייני לך  תרמוסטט שתפקידו לווסת את טמפרטורת החדר. אז אתה מגדיר את התרמוסטט ל-22 מעלות.


עכשיו,
בטרמוסטט אפשר לראות מה הטמפרטורה האמיתית של הבית, הנוכחית. ואם הטמפרטורה מגיעה למצב שהיא מעל 22 מעלות, המיזוג נדלק, במידה והטמפרטורה מגיעה למצב של מתחת ל22 מעלות המיזוג נכבה. 

 

גוף האדם פועל באופן דומה, אך, במקרה זה, ממה ששולט עלינו הוא ההיפותלמוס (סוג של כפתור במוח שלנו) ודברים כגון קצב חילוף החומרים, רעב, רמות פעילות המטבולית והורמונים הם הדברים שמשתנים כשאת עולה ויורדת במשקל.
 

אז ההיפותלמוס הוא בעצם זה ששומר עלינו. לכן, כאשר את מתחילה דיאטה, את אוכלת פחות ומאבדת ממשקל גופך, ההיפותלמוס חש בכך וכמעט באופן מיידי מגיב. הגוף שלך מאט את קצב חילוף החומרים, מגביר את רמות הרעב / התיאבון שלך, ומשנה את רמות הורמונים ב בדרך כלל בצורה שלילית. 

 

עכשיו . . .
המוח והגוף שלנו רוצים שנשרוד, לכן הם יעשו הכל כדי לגרום לנו לשמור כמה שיותר שומן למצבים קשים! מה שאומר, כאשר את מתחילה לזלול ולעלות במשקל ההיפותלמוס מגביר את קצב חילוף חומרים, מפחית את הרעב / התיאבון שלך, ומאזן את רמות ההורמונים בגוף.

 

לצערנו גוף האדם בדרל כלל הרבה יותר נוקשה כשזה מדובר בירידה במשקל, ולא בעלייה במשקל. לכן, כאשר את מתחילה דיאטה, אוכלת פחות ויורדת במשקל, הגוף שלך מבחין בכל הדברים הללו ומתחיל להתאים את עצמו למצב החדש.

 

תביני,
הוא מאט את קצב חילוף חומרים מגביר את  התיאבון  והרעב ומה שקורה אחרי זמן מאוד קצר, אנחנו נהיים מאוד רעבים ושוברים את הדיאטה שלנו. 

 

אני מסביר את זה כי חשוב לדעת למה אנחנו שוברים את הדיאטה שלנו, ומה אפשר לעשות עם זה. דרך אגב מישהי בעלת 40% מין הסתם יהיה לה הרבה יותר קל לאבד שומן מאשר מישהי בעלת 20% , מכיוון שהמוח מבחין שיש לנו מספיק מאגרים בכדי לשרוד ואין צורך לאותת לגוף להתחיל "למרוד בנו". 
 

הפחתת קצב חילוף חומרים – משקל הגוף. 
יש שני מרכיבים להורדת קצב חילוך החומרים:

 

1) ירידה במשקל

ככל שהמשקל שלנו יהיה נמוך יותר, ככה הגוף שלנו יזדקק לפחות אנרגיה על מנת לתחזק אותו, ולהפך. נסי ללכת פעם עם תיק ששוקל 20 קילו במשך יום שלם, נראה כמה אנרגיה תוציאי =]

 

2) הסתגלות

אז מה הוא מרכיב ההסתגלות? מרכיב ההסתגלות אומר לנו שהגוף יצמצם (במקרה של דיאטה) או יגדיל(במקרה של עליה במשקל) את ההוצאה הקלורית שלנו, יותר ממה שציפינו בהתאם לשינוי משקל הגוף.


לדוגמא,
בשביל הרזיה של 2 קילו בשבוע אנחנו נצטרך להפחית 500 קלוריות בתפריט או להוסיף 500 קלוריות באירובי. אך בשביל לגרום לגוף שלנו מספיק זמן להסתגל למצב הזה, אנחנו נפחית 400 קלוריות, מה שאומר שאולי נרד טיפה פחות, אבל לא נגרום  להאטת קצב חילוף החומרים, מה שייתן לנו יותר זמן לרזות.

 

לסיכום:

המוח שלנו יעשה הכל כדי להגן עלינו, הוא אפילו יגרום לנו להיכשל בדיאטה החוצפן הזה!


ויותר מזה . . .
הוא לא רוצה כמונו להשיג בטן שטוחה, ממש חוצפן!


אבל . . .
יש דרכים להתמודד עם המצבים הללו. אחת הבעיות העיקריות היא האטת קצב חילוף החומרים שלנו, בשביל שזה לא יקרה . . .  
את תצטרכי לקרוא שוב את המאמר =]


ג'ניה רומסקי,
המאמן האישי שלך,
לחיי הבטן השטוחה שלך.

 

Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content